2009. február 13., péntek

Fánk alaptészta


Fánk alaprecept


2 dl víz
10 dkg vaj( NL szerint 10 dkg olaj???)
20 dkg liszt(NL csak 10-et ír)
6 tojás
csipet só,csipet cukor

Vizet a vajjal,sóval,cukorral felforraljuk,ha elolvadt bele a lisztet,elkeverjük gyorsan,és addig tartjuk a tűzön amíg sima nem lesz,és elválik az edény falától.
Kicsit hűlni hagyjuk,majd egyenként mixerrel bele a tojásokat(sokat kell keverni,hogy levegős legyen).


Ha olajban sütjük:forró olajba diónyi darabokat szaggatunk,kisütjük.

Sütőben:190 fokra előmelegített sütőben,vajazott,lisztezett tepsin,egymástól kb 2 cm-re habzsákból halmokat nyomunk(szerintem lehet kanállal is,nem bajk,ha nem szabályos..)Kevés vizzel meglocsoljuk,spricceljük.
Figyelni kell,mert hamar megsül...


Kakaókrém:
1 l tej
6 ek kakaó
6 ek liszt
cukor(ízlés szerint)

Én úgy csináltam,mint a pudingot,feltettem a tejet,egy kevéssel kikevertem a lisztet,kakaót,cukrot,és utána kevertem bele.Lassú tűzön,mert hamar csomósodik(én leszűrtem a végén)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése