2009. február 13., péntek

Pizza (Zsomica)

1.5 - 2dl tej
1 kk cukor
2 dkg élesztő
40 dkg finomliszt
Só,
2 ek olaj
Fokhagyma,
oregano

Cukros tejben felfuttatod az élesztőt (kb. 8-10perc).A liszt közepébe csinálsz egy kis mélyedést, ebbe teszed a felfuttatott élesztőt, kicsit összekevered a liszttel (olyasminek kell látszania, mint a nokedlitészta - tehát ne az összes liszttel keverd össze) és kétszeresére keleszted (kb. 15-20 perc) .Hozzáadod a sót, olajat, az áttört fokhagymát és olyan zöldfűszereket, amiket szeretsz (én oreganót szoktam, de van, h majoranna és bazsalikom is kerül bele) és langyos vízzel együtt bedagasztod, h kissé ragacsos, de lágy tésztád legyen.
Ha kész a tészta, néhányszor csapd oda a deszkára (h ez miért jó, nem tudom, de jól is tud esni :-)), majd konyharuhával letakarva ezt is duplájára keleszted.Ha megkelt, nyújtsd ki és tedd a kikent sütőtepsibe
.Először kend meg kis olajjal (emiatt nem ázik el a tészta), aztán jöhet rá a paradicsomszósz (én paradicsomlébe szoktam zöldfűszereket, sót, borsot és fokhagymát tenni), majd a sajt, és csak eztán a feltétek.Én a sütőbe tevés előtt megszórom kis oreganóval.
Sütés: nekem van pizzafokozatom, de ha ez nincs, akkor középső rácson olyan 200-220 fokon kb. 15-20 perc alatt megvan.Ha vastagabban szeretitek a tésztát, akkor 1 tepsi v. 2 kerek sütőlapnyi, ha vékonyabban, akkor kicsit több.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése